Naamgeving, strategie en merkidentiteit Vakbroeders Ontwikkeling van een nieuw concept en merk

Vakbroeders

Vakbroeders is een initiatief van Faber Personeelsdiensten. De onderneming beoogt een stevige toekomst te realiseren voor jongeren in Nederland door ze in de praktijk op te leiden tot vakman of vakvrouw. We hebben geholpen bij de naamgeving en realisatie van dit nieuwe merk en blijven nauw betrokken bij het succes ervan. Een geweldig leuke en inspirerende klus!

Visuele identiteit

De merkelementen in de visuele identiteit hebben een stoere ‘werk in ontwikkeling’-uitstraling, zijn herkenbaar, makkelijk toepasbaar en onderscheidend. Nadat we de merkhiërarchie hadden vastgesteld, is er een systeem ontwikkeld om de opdrachtgevers en partners van Vakbroeders een heldere plek te geven in de communicatie.

Sluit uw identiteit nog aan bij uw doelgroep? Test het hier

Middelen

Het merk Vakbroeders is doorgevoerd in alle middelen (website, social media, acquisitiemiddelen, prezi’s, folders, bouwkeet, beachflags, kleding, correspondentiemiddelen). De pilot is in 2014 gestart in Rotterdam-zuid met de partners Kloet Onderhoud en ROC Albeda in opdracht van Woonstad Rotterdam.

Filmproductie

De filmproductie ‘Vakbroeders in beweging’ lag volledig in onze handen. De film geeft een goed en volledig beeld van het concept Vakbroeders met de juiste uitstraling.

Digitale branding; website en social mediakanalen

De responsive one-page website geeft een overzichtelijk en goed beeld van Vakbroeders. De social mediakanalen zorgden al snel voor echte interesse en een nieuwe opdracht voor Vakbroeders.

Prezi-presentaties

Voor de benadering van prospects (woningcorporaties, gemeenten, aannemers) hebben we diverse prezi-presentaties gemaakt. Deze hebben een aanzienlijke bijdrage geleverd aan de groei van Vakbroeders.

Proces

In de creatieve fase hebben we onderzoek gedaan naar de branche: bouwbedrijven, opleidingen, overheden, stakeholders en VGO partners. Hoe zien hun logo’s eruit en welke kleuren worden gebruikt? Daarnaast hebben we ook gekeken wie de vakbroeders zijn. We hebben ons daarbij meer gericht op de lerende vakbroeders, de jongeren, dan op de leermeesters en stakeholders. Voor de merkelementen hebben we ons laten inspireren door de wereld van de vakmensen; schildertape, beton, hout en verf.

Bekijk het ontwerpproces van Naamgeving, strategie en merkidentiteit Vakbroeders Toon minder

Projecten Interesseformulier

  • Interesse?

    Spreekt ons werk je aan? Laat je dan nog verder inspireren en laat je gegevens achter. Wij nemen dan snel contact op.

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Delen: E-mail LinkedIn